Inkoon kirkko

Jumalanpalvelus on Jumalan kansan juhla.

Sunnuntaina viettävät kaikki seurakunnat jumalanpalvelusta. Kristityille sunnuntai on ”ensimmäinen päivä”, ”ylösnousemuksen päivä” ja ”Herran päivä”. Se muistuttaa Jeesuksen ylösnousemuksesta.

Kaikki ovat tervetulleita jumalanpalvelukseen. Jumalanpalvelusta, jossa vietetään ehtoollista, kutsutaan messuksi. Suurin osa Inkoon seurakunnan jumalanpalveluksista on messuja. Vietämme kuitenkin jumalanpalveluksia monilla eri tavoin. Järjestämme esimerkiksi jumalanpalveluksia lapsille ja nuorille. Silloin jumalanpalvelus on yleensä vähän lyhyempi ja vapaampi muodoltaan. Vietämme messua myös rakkauden aterian muodossa joitakin kertoja vuodessa.

Erityisjumalanpalveluksiin kuuluvat myös musiikkimessu, jonka järjestämme yhdessä kamarimusiikkifestivaali Meri ja musiikki- tapahtuman kanssa. Saaristolaismessu pidetään ulkona Stora Fagerössä ja ”Villihanhien lento” on kelttiläisen kirkon innoittama messu Iona-yhteisön innoittamana. Lisäksi järjestämme iltakirkkoja ja hartaushetkiä myös arkisin. Seuraa ilmoittelua!

Messuja vietetään yleensä Inkoon seurakunnassa seuraavasti:

Messua Inkoon kirkossa suomenkielellä jokaisen kuukauden ensimmäisenä sunnuntaina klo 12.

Kaksikielistä messua vietetään Inkoon kirkossa joka kuukauden kolmantena sunnuntaina klo 10.

Ruotsinkielisiä messuja vietetään Inkoon kirkossa joka kuukauden ensimmäisenä ja neljäntenä sunnuntaina klo 10, sekä Degerbyn kirkossa jokaisen kuukauden toisena sunnuntaina klo 10.

Katso tarkemmat ajankohdat tapahtumakalenterista: https://www.inkoonseurakunta.fi/tapahtumat

Kirkkoherra