Diakonia

Diakonia on huolenpitoa ja palvelua. Diakonia kuuluu läheisesti kirkon elämään ja ilmaisee kristillistä uskoa. Diakonia perustuu Jeesuksen esimerkkiin ja hänen opetuksiinsa.

Kertomuksessa laupiaasta samarialaisesta Jeesus osoitti, että jokainen ihminen on lähimmäisemme riippumatta kansallisuudesta, rodusta, uskonnosta tai muista erottavista tekijöistä.

Diakonia on kirkon perustehtävä. Se levittää kristillistä sanomaa ja toteuttaa rakkautta toisille ja auttaa niitä, joiden hätä on suurin eikä heitä muilla tavoilla auteta.

Inkoon seurakunnassa diakoniatyö on paljon kriisityötä, johon liittyy monia ulottuvuuksia. (yksinäisyys, suhteet, taloudellinen, mielenterveysongelmat, sairaus, ulkopuoliset tekijät)

Lisäksi diakoniatyöhön kuuluu Inkoossa kotikäynnit, vastaanotto, erilaiset toimintaryhmät, perhetyö, myyjäiset diakoniatyölle, yhteisvastuu keräys (kansainvälinen diakonia), lähetystyö (Kolkan perhe Thaimaassa), merimieskirkkoLinkki avautuu uudessa välilehdessä ja yhteistyö muiden tahojen kanssa.

Diakonian olohuone on auki tiistaisin ja torstaisin klo 10-15. Kerran kuukaudessa olemme auki keskiviikkona klo 15-18 ja satunnaisesti lauantaisin klo 10-14. Ilmoitamme keskiviikon ja lauantain aukiolopäivistä seurakunnan tapahtumat osiossa

Tervetuloa kahville, viihtymään yhdessä ja tee löytöjä Mini kirppikseltä! Diakonian olohuone on avoin kohtaamispaikka kaikille.

Otamme vastaan siistiä ja uutta vastaavaa vaatetta sekä kodin pientavaraa. Mikäli haluat lahjoittaa voit kysyä lisää ja sopia ajan tavaran tuomiselle p. 050-4138814

Pappila
Pappila. Diakoniavastaanotto auki sopimuksen mukaan, ota yhteyttä puh 040-555 2090/Birgitta Lindell.
Diakonian olohuone, Rantatie 11

Diakoniatyön assistentti