Avioliiton esteiden tutkinta

Inkoon seurakunnan jäsenten avioliiton esteiden tutkinnan hoitaa 1.4.2022 alkaen Espoon aluekeskusrekisteriLinkki avautuu uudessa välilehdessä (sivusto avautuu uuteen välilehteen)

Lue lisää avioliiton esteiden tutkinnasta – evl.fi

Espoon aluekeskusrekisterin puhelinpalvelu puh. 09 8050 2600
on avoinna
maanantai-tiistai klo 9-15
keskiviikko-torstai klo 9-12
perjantaisin suljettu
sähköposti: keskusrekisteri.espoo@evl.fi

Papin ja kanttorin varaaminen sekä muut vihkitoimitukseen liittyvät asiat hoidetaan Inkoon seurakunnan kansliassa.

Kirkollisen vihkimisen edellytyksenä on, että molemmat vihittävät ovat rippikoulun käyneitä evankelis-luterilaisen kirkon jäseniä tai että toinen on rippikoulun käynyt ev.lut. kirkon jäsen ja toinen kuuluu johonkin muuhun kristilliseen uskontokuntaan. Vihkiminen voidaan toimittaa myös esim. kotona tai juhlatilassa.

Jos vihkiminen tapahtuu ulkomailla tai toinen vihittävistä on ulkomaalainen, lisätietoa avioliiton esteiden tutkinnasta saa Espoon aluekeskusrekisteristä. Jos toinen puolisoista on ulkomaalainen, esteiden selvittely voi kestää pidempään, jopa viikkoja.