Perheasiain neuvottelukeskus

Keskustelu ja terapia on perheasiain neuvottelukeskuksen perustehtävä

Perheasiain neuvottelukeskuksen perustehtävä on keskusteluin ja terapian avulla tukea ja auttaa vaikeuksissa ja kriisissä olevia pareja ja perheitä. Neuvottelukeskus voi myös auttaa muissa elämän kriiseissä.

Perheasiain neuvottelukeskukseen voi tulla partnerinsa kanssa, muiden perheenjäsenten kanssa tai yksin. Pareille ja perheille varataan 1 tunti 30 minuuttia ja yksilöille 60 minuuttia / kerta jos ei muuta sovita.

Perheasiain neuvottelukeskus palvelee Raaseporin, Hangon, Inkoon ja Siuntion alueilla avsuvia henkilöitä.

Palvelu on maksuton.

Perheasiain neuvottelukeskuksen perheneuvojia sitoo lailla säädetty vaitiolovelvollisuus.

Toimivat ihmissuhteet läheisiimme ovat tärkeitä ja lisäävät hyvinvointia. Aina yhdessäolo ei kuitenkaan ole ongelmatonta. Luottamuksellinen keskustelu ammattilaisen kanssa voi avata myös isompia solmuja. Apua tarjoavat oman seurakunnan lisäksi perheasiain neuvottelukeskukset eri puolilla Suomea.

Ihmissuhteet

Perheneuvonnassa on mahdollista keskustella koulutettujen ammattilaisen kanssa parisuhteesi tai perheesi vaikeuksista tai oman elämäsi solmukohdista. Voit tulla yksin, parina tai perheenä. Palvelu on maksuton.

Kirkon perheneuvonta auttaa maksutta

Fyysinen, henkinen ja seksuaalinen väkivalta on aina rikos. Älä jää asian kanssa yksin, vaan hae nopeasti ja rohkeasti apua.

Myös perheväkivalta on ihmisoikeusrikkomus

Mieltä voivat järkyttää monenlaiset yllättävät tapahtumat. Tukea vaikeaan tilanteeseen saa esimerkiksi seurakunnan diakoniatyötekijöiltä tai papeilta.

Apua elämän kriiseihin

Rahahuolet voivat yllättää kenet tahansa! Diakoniatyössä sinut kohdataan, siis nähdään ja kuullaan, kiireettömästi ja kokonaisvaltaisesti. Ota rohkeasti yhteyttä. Oman seurakuntasi diakoniatyöntekijät auttavat sinua eteenpäin.

Arjen ongelmat